van Williams naar Tucson - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ton en Joyce - WaarBenJij.nu van Williams naar Tucson - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Ton en Joyce - WaarBenJij.nu

van Williams naar Tucson

Door: vanWestnaarOost2011

Blijf op de hoogte en volg Ton en Joyce

22 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het is de 19e oktober en we gaan verder naar het zuiden van Arizona, naar Phoenix wel te verstaan. Eerst even tanken in Flagstaff. Daar gooi je dan 150 liter benzine in die camper om er weer ongeveer 700 kilometer mee te kunnen rijden. We volgen de route via de Redrocks in de Oak Creek Canyon naar Sedona, een plaats waar veel gepensioneerden de winter doorbrengen. Het is een leuke plaats en de omgeving is echt mooi, vooral de bergen. Verder naar Phoenix, de hoofdstad van Arizona, waar we overnachten op de parkeerplaats van Wal Mart ( shop and stay). De volgende dag door naar Tucson, dicht bij de Mexicaanse grens. De tocht gaat dan via Montezuma Castle National Monument in Coolidge (rotswoningen van de Hohokam indianenstam uit het jaar 1350), door de Sonora woestijn, waar per jaar maximaal 60 centimeter regen valt (Nederland ongeveer 800 centimeter!) We vinden een camping aan de rand van de woestijn, waar we gelijk het gehuil van de coyotes horen. Het is warm, rond de 30 gr.Celcius.

Het wordt vandaag, 21 oktober, weer heel warm en we gaan naar het Arizona Sonora Desert museum,een mix van dierentuin, terrarium, botanische tuin en museum. Zo zien we verschillende cacteeen (w.o. de Saguaro en de Prickley Pear, waar jam en ijs van wordt gemaakt en met tequila een lekkere cocktail), woestijndieren (zoals prairiedogs, bobcats, ratelslangen, kolibris, havikken, tarantulas enz.): al met al een mooie indruk van wat er leeft, groeit en bloeit in de Sonora Desert. Aan het eind van de middag spoeden wij ons
camperwaarts voor een heerlijk fris drankje met een fantastisch uitzicht op de woestijn en de bergen.

• 22 Oktober 2011 - 16:40

Natalie En Bas:

Leuk om te horen dat de tomtom het doet. We waren al bang dat je alleen maar naar Times Square in NY kon ;-)). We zijn zelf net terug uit Bretagne, was heerlijk alleen wat minder warm dan bij jullie. Geniet lekker van het mooie land en tot skypes, mails, sms of
    via deze site.

• 26 Oktober 2011 - 09:46

Nel:

wat een klein mannetje staat daar bij die cactus
    gr Nel en Piet